Procesy rekrutacyjne potrafią być skomplikowane i zawiłe. To powoduje, że koszty z nimi związane mogą być naprawdę wysokie, dla firmy, która nie ma wyspecjalizowanej w tym zakresie jednostki. W tym jednak właśnie pomaga zewnętrzna agencja rekrutująca pracowników.
Co wchodzi w skład obowiązków agencji rekrutacyjnej?
Agencja rekrutująca pracowników zajmuje się pozyskiwaniem dla danej firmy odpowiednich kandydatów na dane stanowisko. Pracujący w niej specjaliści od rekrutacji to tzw. headhunterzy, czyli osoby, które specjalizują się w rekrutacji specjalistów w danej branży. Kiedy firma zdecyduje się na współpracę z agencją rekrutacyjną, wspólnie ustalają jak będzie wyglądał proces - czy agencja przeprowadzi całą rekrutację, czy tylko część itp. Klient musi mieć jasno sprecyzowane oczekiwania co do kandydata bo na ich podstawie, agencja będzie w stanie wyszukać osobę, która sprawdzi się na to stanowisko.
Agencja rekrutująca pracowników - zalety współpracy
Zarówno mała, jak i duża firma może znaleźć korzyści ze współpracy z agencją zatrudniającą pracowników. Wszystko zależy od tego, jakie koszty na ogół generuje proces rekrutacyjny w danej firmie. Najczęściej na usługę rekrutacyjną decydują się te przedsiębiorstwa, które mają częste i obfite rekrutacje, lub te, które przez dłuższy czas nie mogą znaleźć osoby na konkretne stanowisko. Korzystanie z takich usług pozwala na dostęp do szerokiej bazy kandydatów i potencjalnych pracowników.